סוגי פיגמנטציה ודרכי הטיפול

פיגמנטציה היא כתם על העור, היא יכולה להופיע באזור הפנים או בשאר חלקי הגוף. הסיבות להיווצרותה יכולות להיות שונות ובהן: חשיפה לשמש, לחומרים מסוכנים, נטילת תרופות מסוימות, גיל, גנטיקה ועוד.

הגורם האחראי על צבע העור שלנו הוא פיגמנט המלנין. הפיגמנט נמצא בשכבת העור העליונה, והוא אחראי לא רק לצבעו של העור אלא גם לצבע העיניים והשיער. התפקיד של המלנין הוא לקלוט את קרני השמש אשר מגיעות אל העור ולהחזיר אותן בחזרה. לכן, הוא משפיע גם על מידת השיזוף של העור. כאשר הפיגמנט מתפזר בעור באופן שאינו שווה, הדבר בא לידי ביטוי בכתמים שונים המופיעים על העור.

סוגים שונים של פיגמנטציה

סוג אחד שכיח של פיגמנטציה הוא הסוג שעליו נכתב והוא נוצר בשל פיזור שאינו שווה של המלנין על העור. סוג נוסף של הפיגמנטציה הוא נקרא "Beckers Nevues" ונגרם בשל גורם גנטי. סוג זה נראה ככתם חום והוא יופיע אצל כחצי אחוז מהגברים. האזורים הנפוצים להופעתו יהיו הכתפיים וקדמת החזה וילוו בשיעור.

סוג נוסף של פיגמנטציה מופיע כתוצאה של מחלה. לאחר דלקת או טראומה שהעור חווה, ייתכנו כתמים באזור שנפגע ואלו ייראו כשינוי של צבע העור. כתמים אלו לא ייעלמו מעצמם אלא יישארו כחלק בלתי נפרד ממנו.

הימנעות וטיפול

הדרך הטובה ביותר להימנע מהופעת כתמים על העור היא להימנע מחשיפה לגורמים מסוכנים כמו חומרים כימיים ולשמש. עם זאת, ישנם גורמים רבים אשר מובילים להופעתה ואותם אי אפשר למנוע כמו הגיל, תרופות שונות שיש ליטול ומובן שברגע שמופיעה דלקת או מחלה, אי אפשר למנוע את הפיגמנטציה.

עם זאת, חשוב לדעת כי הכתמים על העור לא חייבים להישאר וישנם טיפולים מתקדמים להעלמתם בשילוב חומרים וטכנולוגיה במכשיר PICASSO MULTY FACE

במרכז  טל בר-און המומחים לטיפולי פנים מתקדמים ופיגמנטציה בשוהם נותנים מענה למגוון בעיות העור תוך שילוב בין חומרים לטכנולוגיה. נשמח להיענות לפנייתך ולבחון כיצד ניתן לטפל בבעיה , וכל זאת באווירת טיפול נעימה, מרגיעה וידידותית.

כל הזכויות שמורות | טל בר-און  2020

SITE BY | SHOWCASE

קבעו פגישת ייעוץ
או חייגו 03-7783666

פתח צ'אט
1
מתלבטת ?יש לך שאלה ?אני כאן בשבילך
היי זאת טל בר-און ,מודה ושמחה שבחרת/ה בי ואני לשרותך כמו תמיד גם בווטסאפ לכל שאלה/תיאום טיפול ו/או פגישת יעוץ.במה אוכל לעזור?♥️❤️❤️